O menstruaciji bez tabua. period.

Studentice pri Studiju dizajna pri Arhitektonskom fakultetu u Zagrebu, smjer Industrijski dizajn, Sara Dobrijević i Mia Dragičević osvojile su počasno priznanje na internacionalnom natječaju za studente dizajna IHA – International Houseware Association u Chicagu, pod mentorstvom
Sanja Bencetić, doc. mr. sc. Ono što je specifično u ovoj priči je da je ovo priznanje dodijeljeno nekom fakultetu koje nije iz SAD-a.

Samo natjecanje je pokrenuto 1993. godine ako bi se potaknule nove inovativne ideje mladih studenata i studentica. Pobjednički radovi se izlažu na Houseware Showu u Chicagu, gdje studenti imaju priliku upoznati investitore i firme i ostvariti suradnju, ali i promovirati matične fakultete.

O samom konceptu period. autorice kažu: period. je ženski higijenski sustav proizvoda koji se suočava s danas iznimno važnom, ali zanemarenom i stigmatiziranom problematikom viđenja menstruacije u društvu. U kontekstu današnje društvene liberalnosti, iznenadila nas je pasivnost i neupućenost okoline o artificijelnosti proizvoda za menstrualnu higijenu te o njihovom štetnom učinku na žene i okoliš. Daljnjim istraživanjem uočile smo rastući pozitivan trend korištenja platnenih uložaka koji većina smatra nepraktičnim i neugodnim zbog načina korištenja i održavanja, no oni su u potpunosti ekološki i njeguju ženin reproduktivni sustav. U tome smo vidjele veliki potencijal, te smo ga odlučile približiti ženama, te onda i svima ostalima. Iz ovog zaključka nastao je sustav proizvoda koji omogućava ženi da se osjeća čisto, sigurno i povezano sa svojom prirodnošću. Sastoji se od proizvoda za čišćenje, kutijice za sušenje i uložaka. Ergonomija, estetika i funkcija proizvoda pažljivo su ukomponirani kako bi maksimalno olakšali korištenje proizvoda.


Naziv proizvoda je direktan i umjesto da uljepšavamo i okolišamo, željele smo biti izravne. Također, osim što je najčešći naziv za menstrualni ciklus, koristi se na kraju rečenice kojoj nije potrebna daljnja rasprava. Kako bismo naglasili izravnost koju ovaj proizvod komunicira dodali smo točku na kraj, koja inicira početak razbijanja tabua.

period. se sastoji od uloška, proizvoda za čišćenje i kutijice.


Korak po korak se krećemo prema normalizaciji jednog od najvažnijih bioloških fenomena na svijetu i mijenjamo stavove društva. Ovim proizvodom ohrabrujemo, potičemo na prihvaćanje i suzbijamo predrasude kod žena. Jer sve počinje od njih.